Skip to main content

Rol: secretaris

De secretaris is sterk in de administratie van de KLJ-afdeling.

 

 

De secretaris is sterk in de administratie van de KLJ-afdeling.

 

 

Wat houdt dat in, secretaris zijn?

Als secretaris ben je verantwoordelijk voor de ledenadministratie van je afdeling. Je bezorgt KLJ correct ingevulde ledenlijsten en geeft adreswijzigingen en/of wissels in de bestuursfuncties door.

Tegenwoordig verloopt de ledenadministratie volledig digitaal via Click maar je kan wel onze inschrijvingsfiches gebruiken om de inschrijving met ouders/leden te regelen. Met je vragen over ledenadministratie kun je terecht bij ledenadministratie@klj.be of 016 47 99 96. Jaarlijks moet je ledenadministratie in orde zijn voor het lopende werkjaar op 15 oktober. Je kunt via de knop ‘controle door secretaris > uitstel aanvragen’ nog 14 dagen uitstel vragen.

Wat zijn de taken van een secretaris?

De secretaris kan naast de ledenadministratie nog een aantal andere taken op zich nemen:

  • Verslag nemen op de bestuursvergadering en verspreiden van het verslag

  • Post vanuit KLJ en andere relevante post op de vergadering brengen

  • Verzekeringen regelen

  • Papierwerk voor verzekeringen, lokaal, huur van materiaal en locaties,

  • ...

Click verdeelt het werk

In Click ben je als afdelingssecretaris verantwoordelijk voor het verdelen van de securityrollen. Hier kan je kiezen wie welke thema’s op Click mag zien of beheren. Je kunt dus je medebestuursleden ledengegevens zelf laten invoeren. Als secretaris moet je dan alleen nog controleren.

Site by Wieni