Skip to main content

Professionele partners

Denk aan leveranciers, lokale handelaars, bedrijven … Schakels degene die je nodig hebt in om een kamp, evenement of initiatief te organiseren. Jij bent hier klant, aangezien er altijd een prijskaartje aan vasthangt. Dat prijskaartje kan variëren naargelang je connectie met deze professionele partner.

Denk aan leveranciers, lokale handelaars, bedrijven … Schakels degene die je nodig hebt in om een kamp, evenement of initiatief te organiseren. Jij bent hier klant, aangezien er altijd een prijskaartje aan vasthangt. Dat prijskaartje kan variëren naargelang je connectie met deze professionele partner.

Wat kunnen professionele partners betekenen voor jouw afdeling?

  • Je kan beroep doen op hun materiële, financiële en logistieke steun. 

  • Ze bieden professionele ondersteuning en dienstverlening aan.

  • Naargelang je relatie met deze partner, kan je beroep doen op sponsoring en korting.

  • Soms produceren bedrijven te veel en hebben ze overschot. Je kan er vaak terecht voor waardevol materiaal (denk bijvoorbeeld aan grote kartonnen voor de inkleding of versiering op kamp).

Wat kan jouw afdeling betekenen voor professionele organisaties?

  • Door beroep te doen op hun hulpverlening kunnen zij via promo genieten van jullie netwerk. 

    • Jullie kunnen bijvoorbeeld hun logo op de onderleggers drukken op het eetfestijn.

Aandachtspunten

  • Vraag na bij deze partners hoe KLJ hen hulp kan bieden. Wanneer je ze eerst iets aanbiedt, zijn ze misschien sneller geneigd om partners te worden. 

  • Als je iets aankoopt, denk dan eerst aan de eigen partners. Je krijgt hier korting, maakt promo voor elkaar, en onderhoudt jullie relatie onderhouden.

  • Zorg voor correcte betalingen en facturen. Zorg dat deze tijdig en correct worden betaald. Zorg voor een afbetaalplan om verder problemen te vermijden.  

  • Open communicatie en transparantie naar partners toe draagt bij aan de vertrouwensrelatie.

  • Evalueer de samenwerking na het evenement of het werkjaar. Denk na of deze samenwerking duurzaam is en of je deze wil verderzetten.  

  • Sponsoring? Maak een concreet stappenplan op. Maak duidelijk welke uitwisseling er is en wat zij in de plaats krijgen.  

    • Zorg altijd voor sluitende contracten, zo voorkom je conflicten.  

    • Overweeg steeds lokale leveranciers, dit draagt rechtstreeks bij aan het netwerk.  

    • Goedkoper wil niet altijd zeggen dat het duurzaam is.  

    • Kies voor een partner die past binnen de KLJ-visie.