Zet een originele campagne op om jouw vriendjesdag of open activiteit in de kijker te zetten!
1. Laat je creativiteit de vrije loop!
Hoe opvallender, hoe beter! Zorg dat je campagne opvalt, zowel online als offline. Hou zoveel mogelijk rekening met:
-
Herkenbaarheid: Wees herkenbaar in al je communicatie. Het moet in één oogopslag duidelijk zijn dat jouw KLJ het organiseert. Gebruik dus steeds je KLJ-logo, KLJ-kreet …
-
Spring in het oog: Zorg ervoor dat de campagne vernieuwend en tastbaar is.
-
Leeftijdsgericht: Pas je campagne aan per leeftijdsgroep, denk bijvoorbeeld aan de kanalen die je ervoor inzet.
-
Eigentijds: Een goede campagne is eigentijds, gedurfd, grappig en valt op! Zet in op nieuwe trends.
Enkele voorbeelden:
-
Bedenk een online winactie en laat de winnaar de prijs ophalen op de open activiteit of vriendjesdag.
-
Organiseer een zoektocht waarbij de oplossing leidt naar de locatie van de activiteit of vriendjesdag.
2. Online en offline, wat een geweldige combinatie!
Creëer bekendheid voor je open activiteit of vriendjesdag door in te zetten op zowel online als offline bekendheid. Dat vergroot de kans dat potentiële leden het zullen zien. Ook hier kan je je bestaande leden bij betrekken!
Enkele voorbeelden:
-
Maak tijdens een activiteit vriendschapsbandjes. Maak er een uitnodiging voor de vriendjesdag of open activiteit aan vast en laat vervolgens je leden de bandjes uitdelen op school!
-
Laat je leden hun leukste foto delen op hun sociale media. Zorg dat ze je taggen en deel vervolgens de foto door op je eigen account.
Waar zijn die leden? Hier zijn die leden!
Ga langs op scholen, sportverenigingen … en nodig potentiële leden uit. Tip: laat ze jullie meteen volgen op jullie sociale mediakanalen, zo blijven ze op de hoogte van al het KLJ-nieuws!
Al helemaal in de ban van Kerstmis? Baat met je KLJ een standje uit op een kerstmarkt of organiseer er zelf een! Een kerstmarkt trekt zowel jong als oud aan. Via deze weg creëer je zichtbaarheid én kan je nieuwe leden werven, twee vliegen in een klap!
Geen tijd om zelf promomateriaal uit te werken?
KLJ heeft een heleboel promomateriaal dat je kan inzetten om de on- en offline zichtbaarheid van jouw activiteit of jouw afdeling te verhogen! Zo zag je dorp er nog nooit zo kleurrijk als met de KLJ-vlaggetjes en voor je socials vind je onderaan de website een kant-en-klaar sjabloon!
3. Geen idee waar te beginnen?
Vraag een Vorming op Maat aan! Samen kunnen jullie een heel plan uitwerken van A-Z.