Skip to main content

De resultaten: zo tevreden ben je over KLJ

Nationaal

19 mei 2021

Elk jaar organiseert KLJ Nationaal een grote tevredenheidsmeting voor alle leiding en bestuursleden. In die bevraging kan je je zegje doen en ons laten weten hoe tevreden jij bent over onze ondersteuning. Dit jaar vulden 212 afdelingen de bevraging in, dat is maar liefst 84% van alle KLJ's. Een record. Dit zijn de meest opvallende resultaten.

Onze vorming scheert hoge toppen

In het voorbije jaar konden we slechts enkele vormingen fysiek organiseren, maar over de cursussen die plaatsvonden, waren de KLJ'ers unaniem tevreden. Onze trainingsdagen scoren bijvoorbeeld al vele jaren meer dan 8 op 10 en met een huidige score van 8,4 op 10 behalen we zelfs de hoogste score van de voorbije 4 jaar.

Dat onze trainingsdagen een topcursus is, dat staat als een paal boven water, maar onze hoofdanimatorcursus doet daar nog een schepje bovenop. Want met 8,8 op 10 scoort ook die cursus haar hoogste resultaat van de voorbije 4 jaar.

Bijna iedereen kent Hélaba

Maar liefst 98% van alle deelnemers kent Hélaba, het KLJ-tijdschrift voor àlle leden, leiding, bestuursleden en vrijwilligers. En jullie geven het tijdschrift zelfs een mooie score van 7,5 op 10! Na 2 jaar bij elk lid in de brievenbus te vallen, heeft Hélaba dus zeker zijn plaatsje verdiend op je salontafel.

Tevreden over onze communicatie

Door de coronacrisis zaten we bijzonder veel uren achter onze computer. Ook KLJ moest dus extra hard inzetten op alle communicatie die digitaal verliep. De scores die we kregen voor onze digitale communicatie bewijzen dat we het goed gedaan hebben. Zo scoort de tevredenheid over onze KLJ-website, de digitale nieuwsbrief, de nationale en regionale Facebookpagina’s en de Instagrampagina van KLJ allemaal voor het eerst meer dan 8 op 10. Amai!

KLJ'ers laten het knallen

Het thuiszitten lieten de meesten niet aan hun hart komen. 94% van alle afdelingen kent het huidige jaarthema 'Laat het knallen' en 64% ging er ook al mee aan de slag, dat is meer dan vorige jaren. Ook de tevredenheid over het aanbod rond het jaarthema is met 7,8 op 10 de hoogste score van de voorbije 5 jaar.

Tevreden over de ondersteuning door vrijwilligers

3 jaar geleden werd er enkele werkgroepen van vrijwillige afdelingsondersteuners opgericht. Die vrijwilligers proberen verschillende afdelingen goed te ondersteunen, net zoals onze pedagogische beroepskrachten. Vorig jaar kregen de afdelingsondersteuners nog een score van 7,7 op 10, nu stijgt die score naar 8,3 op 10. Van een vliegende start gesproken.