Skip to main content

Sleepover party

een spel van KLJ
een spel van KLJ

Over het spel

  • ongeveer 3 uur
  • 5 tot 30 spelers, 14 tot 16 jaar
  • binnen
  • zwaar

Benodigdheden

Smartphone, ingrediënten voor een mocktail, dassen voor de jongens, eventueel spelden en rekkers voor de meisjes, papier, perforator, plastic zakjes, weegschaal, toastjes, beleg, macramétouw, schaar, plakband, zaalinkleding zoals slingers/lampjes/etc.

Uitleg

Spelvoorbereiding

Leg al het nodige materiaal klaar en vergeet geen receptje op te zoeken voor de mocktails.

Tip: Schrijf de opdrachten op enkele ballonnen of op een vlaggenlijn. Hang deze op in je lokaal en creëer meteen de juiste sfeer.

Spelverloop

Onthaal van de leden

Rond 17u worden de leden ontvangen. Ze mogen hun slaapgerief nog niet klaarleggen.

Speluitleg

Deze activiteit is voorzien om te spelen voor een slaapfeestje. De activiteit zelf duurt  van 17u tot 20u. Aan het begin van het spel mogen de leden slechts opblijven tot 21u. Door opdrachten te voltooien of te winnen van de leiding kunnen ze extra tijd winnen om op te blijven. Met de verdiende tijd kunnen ze hun amuseren op een alcoholvrij fuifje.

Groepsindeling

Leiding VS leden, maar als je met veel leden bent (en om er wat competitie in te steken), kan je de leden wel in teams verdelen. Denk bv. aan een slaapzakrace! De volgorde waarin ze toekomen, bepalen in welke groep ze worden verdeeld.

Spelverloop

De groep die de opdrachten het best uitvoert mag per opdracht een kwartier langer opblijven. (12 opdrachten à maximaal 3 uur langer opblijven (21u à 24u) Naast de opdracht staat telkens wanneer je punten krijgt; ofwel als je gewonnen hebt, ofwel als je het hebt uitgevoerd.

1. De beste mocktail maken

Hierbij kan je een winnaar aanduiden.

2. Groepsfoto maken met de leden of de leiding, diegene die de meeste likes haalt op instagram wint

Hierbij kan je een winnaar aanduiden.

3. Maak het bed op van iedereen van je team

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

4. Maak een dansje met iedereen van je groep op een liedje dat je zeker wilt horen deze avond

Hierbij kan je een winnaar aanduiden.

5. Smeer toastjes voor deze avond

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

6. Steek alle meisjes hun haar op

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

7. Maak 1kg confetti met een perforator en (klad)papier.

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

8. Maak inkombandjes/vriendschapsbandjes voor alle aanwezigen op het fuifje.

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

9. Stop de band-ronde(*)

(*)Bij een stop de band ronde is het de bedoeling dat je een liedje opzet en je bij een bekend stukje (meestal refrein) de geluidsknop dicht draait. De leden (of leiding, afhankelijk van welke team aan de beurt is) zingen dan verder. Als je geluidsknop terug aan draait en de muziek komt overeen met het gezang, verdient de groep een punt. Dit kan je een paar keer herhalen en het team (leiding of leden) dat op het einde de meeste punten heeft wint dan.

Hierbij kan je een winnaar aanduiden.

10. Doe de jongens allemaal een das aan die juist geknoopt is.

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

11. Kleed de zaal in met slingers, lampjes en dergelijke.

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

12. Zing het KLJ-lied allemaal samen en ga helemaal los op de muziek!

Dit is gewoon een doe-opdrachtje zonder winnaars.

Speleinde

Doe allemaal jullie pyjama aan, want het feest kan starten! We houden een fuifje afhankelijk van hoeveel tijd ze verdiend hebben en daarna kunnen de leden lekker naar dromenland. Zet de muziek aan, lichten uit en amuseer jullie!     

Evaluatie

Om te testen wat je leden van de activiteit vonden, kan je een tof lied opzetten. Als ze het maar niets vonden, moeten de leden erg traag dansen. Vonden ze het fantastisch, dan moeten de leden snelle moves gebruiken.