Skip to main content

Levende OXO (online)

een spel van KLJ Nationaal
een spel van KLJ Nationaal

Over het spel

  • 0 tot 0 spelers, 0 tot 0 jaar
  • binnen (Thuis)

Benodigdheden

- Lijst met opdrachten dat leden thuis kunnen uitvoeren (ook buiten voor wat beweging). - Een Googledocs-document waarin een groot vierkant staat met aparte vakjes dat genummerd is. Zorg ervoor dat alleen de leiding dit document kan aanpassen om valsspelen tegen te gaan. (zie bijlage)

Uitleg

Doel:

Korte beschrijving: individueel probeer je zoveel mogelijk OXO te vormen

De leden moeten een opdracht kiezen uit de vooropgestelde lijst en voeren die dan uit. Het bewijs van deze opdracht sturen ze dan vb. via Messenger door naar de leiding (via de fb-pagina van je vereniging). Als ze de opdracht juist hebben uitgevoerd krijgen ze de toestemming van de leiding om in een zelf gekozen vakje een X of een O te plaatsen. Hiervoor kijken ze best naar het Googledocs document (dat alle leden kunnen zien maar niet kunnen aanpassen) om het perfecte plaatsje te kiezen. Vervolgens sturen ze dan bv. ‘op plaats 56 wil ik een X’ en dan zet de leiding dit in het vak. De laatste persoon die achter OX een O kan plaatsen verdient een punt (je mag schuin ook OXO maken). De leiding moet dus goed onthouden wie in welk vakje een symbool zet. De leiding houdt dan ook de puntentelling bij en maakt om een bepaald uur de winnaar bekend of als het vooropgestelde rooster helemaal vol is.

Dit is een voorbeeld van een bericht dat je als uitleg op je FB-pagina kan zetten:

‘Hey liefste patotters en duimelijnen

Wij hebben iets leuk voor jullie in petto! Deze namiddag spelen we levende OXO. Het is de bedoeling om de meeste oxo's te kunnen maken op volgend rooster (LINK). Per opdracht die jullie volbrengen mogen jullie een letter zetten. Het bewijs van jullie opdracht moeten jullie doorsturen naar de KLJ-pagina. Kies uit deze lijst een opdrachtje en veel speelplezier!!Volbreng zoveel mogelijk opdrachten voor 15.30 want dan loopt het spel ten einde en maken we de welverdiende winnaar bekend Wanneer de opdracht volbracht is en goedgekeurd door de leiding, mogen jullie het nummertje van het vakje doorsturen waar jullie een X of O in willen zetten.’

Opdrachten:

  • Grijp een emmer en een bal. Leg de emmer neer en zet 5 grote stappen achteruit. Draai 10 keer rond je vinger en probeer de bal erin te gooien. De eerste bij wie het lukt mag een x of o plaatsen op het bord. 
  • Zoek zo snel mogelijk een hoedje van een eikel. Probeer hiermee te fluiten. Wie het rapste gefloten heeft mag een volgend symbool plaatsen op het bord. 
  • Zoek drie verschillende blaadjes met mooie herfstkleuren. (Idem) 
  • Teken een snorretje op het gezicht van de mama of papa. (Idem) 
  • Neem een selfie met een dier (geen gewoon maar zo origineel mogelijk)
  • Hou een fuif in je kamer en film het
  • Speel een scène na uit FC. De Kampioenen
  • Maak een slow motion filmpje
  • Doe een reclamespotje na
  • Zoek een foto van een schilderij en doe het na
  • Maak een make-up tutorial
  • Je zoekt in je huis een boek of een tijdschrift, een krant… waar een groot gezicht op of in staat. Dit hou je voor je eigen gezicht en je maakt een foto.
  • Je maakt een wereldkaart na, maar uit een origineel materiaal (dus niet tekenen)
  • Maak een tekening van een bloem, maar met eten!
  • Maak een tik tok met de rest van de familie ( of een deel ervan)
  • Springtouw 5 minuten lang.
  • trek 20 kledingstukken aan.
  • Draai tien rondjes rond je vinger en maak daarna vijf mooie koprollen.
  • Verzamel 20 verschillende rode dingen.
  • Kruip 5 keer door een gat in de krant zonder dat het scheurt.
  • Praat 2 minuten lang over een verliefde spijker
  • Doe de vogeltjes dans zonder muziek.
  • Maak een foto waarbij het lijkt dat je net wakker bent.
  • Blaas een kaars uit enkel met je neus.
  • Maak een toren van 1 meter hoog met spullen die je thuis vind. 
  • Maak met de blaadjes die op de grond gevallen zijn KLJ in het gras. 
  • Maak 10 koprollen in het gras. 
  • Probeer een foto te maken van een vogel die je in de tuin spot. 
  • Maak een foto van het huisnummer 50 (met je hoofd erbij als bewijs). 
  • Doe een kinderfoto van jezelf na en stuur die door.
  • Loop 3 toertjes in je tuin (filmp dit als bewijs)
  • Lak je nagels zo mooi mogelijk.
  • Maak een gedichtje over het klj.
  • Trek zoveel mogelijk kledingstukken aan.
  • Pomp 10 keer.
  • Bouw een zo hoog mogelijk kaartenhuisje.
  • Leg 20 knopen in een touw
  • Vul een fles met water via een lepeltje.
  • Vouw een hoedje van papier.
  • Eet een boterham, besmeerd met choco of confituur, zonder je handen te gebruiken 
  • Maak een rij van 20 kledingstukken.  
  • Maak zelf een reclamespotje van een zelfgekozen product. Overtuig ons om het te kopen ;) 
  • vertel een goeie mop in een filmpje 
  • Hoela hoep voor 1 minuut lang zonder de hoela hoep te laten vallen. 
  • 150x touwtjespringen 
  • Draai 5x rond je as met een glas water op je hoofd. 
  • Maak je eigen bloemen boeket met bloemetjes uit je tuin/buurt. Geef ze hierna aan je mama of papa als verrassing. 
  • 3 bekers omwippen. De bekers staan dus omgekeerd aan de rand van een tafel en dan moet met je hand langs onder slaan en de beker moet recht terecht komen. 
  •  Kaartenhuis bouwen van 2 verdiepen
  •  Domino maken met 20 blokken
  • Snoep transporteren met rietje van ene tafel naar andere 
  • 3 ballonnen in de lucht houden

 

Met dank aan KLJ Strijland

Bijlagen