Skip to main content

Huurmoordenaar

een spel van Chirojeugd Vlaanderen
een spel van Chirojeugd Vlaanderen

Over het spel

  • ongeveer 45 minuten
  • 10 tot 100 spelers, 14 tot 18 jaar
  • buiten (bos)

Benodigdheden

  • 1 Watervaste stift
  • aantal spelers nummers op papier

Uitleg

Iedere speler krijgt een nummer op het voorhoofd geschreven(liefst een nummer van minstens 8 tekens,vb: 304539072) voor ieder nummer maak je een kaartje met dat nummer op. Ieder speler krijgt dus een nummer op het voorhoofd en een nummer, verschillend van dat op het voorhoofd, op papier. dit laatste dienen ze geheim te houden. Zodra ze de nummers hebben gekregen, vluchten ze het bos in en zoeken een voorlopige schuilplaats. Als iedereen het bos is ingelopen geeft de leiding het startsignaal. Vanaf nu is het ieder voor zich. Het nummer dat ze op papier hebben gekregen is de persoon die ze moeten vangen (tikken, omarmen, een zoen geven...). Eens ze gevangen zijn neemt de vanger de opdracht van de gevangen over. De persoon die het laatste overblijft is gewonnen. Het spel eindigt echter voor de personen die hun eigen nummet dienen te zoeken. Men kan de moeilijkheidsgraad verhogen door het nummer langer te maken, er niet bestaande nummers toe te voegen en met zo veel mogenlijk personen te spelen.

Opmerkingen

Gebruik een watervaste stift om het nummer op het voorhoofd te schrijven.

van Maverick , LG/0504, Chiro Hoevezavel, GENK