Skip to main content
een spel van KLJ

Over het spel

  • ongeveer 50 minuten
  • 10 tot 100 spelers, 0 tot 0 jaar
  • binnen en buiten
  • hevig

Benodigdheden

- Fireballs (Tennisballen) 100 - Shields (tennisraketten/beachpaletten) : 10 - Samoerai-swords: (bezemstelen, pannenlatten): 4 - Healer: 4 fluohesjes - Thunderstrike (tafel): 4 - Rode verf - Blauwe verf - Rode vlag - Blauw vlag - Papier en stylo: 1

Uitleg

Groepsverdeling 

Iedereen staat per drie (twee vormen een huisje de derde persoon staat in het midden) De spelleider kan 3 dingen roepen.

  • Aardbeving: De bewoners blijven staan, de huisjes moeten van plaats veranderen.
  • Vuur: De huisjes blijven staan en de mensen moeten een nieuwe woonst zoeken.
  • Chaos: iedereen verandert.

De spelbegeleiding kiest zelf wanneer ze hiermee stoppen vervolgens verdelen ze de deelnemers met de nummer 1 en 2, zodat je 2 groepen vormt

 

Groep 1 wordt aangeduid met een rode kleur van verf

Groep 2 wordt aangeduid met een blauwe kleur van verf

 

Fireball- animatief spel- uitleg

De spelbegeleiding legt de regels goed uit.

Er zijn 2 teams in het spel. Het doel is de vlag van de andere ploeg te verkrijgen. Hoe doe je dit: je loopt door het gebouw en raapt het materiaal op dat je tegenkomt.

Elke persoon mag maximum 1 wapen, bescherming meenemen. Als je doorheen je tocht iemand tegenkomt, tik je deze persoon aan. Als je dood bent laat je alles vallen en kom je naar het centraal punt.

Je kan als deelnemer doorheen je tocht verwisselen van bescherming, dit kies je zelf.

  • Fireball: wint tegen persoon zonder fireball
  • Fireball wint niet tegen iemand met shield
  • Fireball wint niet tegen iemand met double shield (2 tennisraketten)
  • Samoerai wint tegen iedereen in straal van 2 meter
  • Thunderstrike: dood iedereen behalve de healer
  • Healer kan iedereen healen. Is onsterfelijk
  • 2 fireballs/samoerais staan tegenover elkaar? De best of 3 blad- steen- schaar wint

Indien vlag genomen is moet deze nog tot aan centrale plaats geraken en fireball roepen, pas dan is het spel gedaan. Speler met vlag is niet onsterfelijk. Als de speler sterft laat deze de vlag vallen

Ga van start

De groepen verstoppen hun vlag in het lokaal.

Na 5 minuten kan het spel gestart worden. Naar hoe vlot het spel verloopt kan je dit meermaals spelen. De groep waarbij het gelukt is om de vlag het meeste te pakken wint.