Skip to main content

Festivalitis

een spel van Chirojeugd Vlaanderen
een spel van Chirojeugd Vlaanderen

Over het spel

  • 0 tot 99 spelers, 12 tot 99 jaar
  • buiten (grasveld)

Benodigdheden

    Uitleg

    de leden worden in groepjes van twee of maximaal van vier verdeeld. Per groep gaan ze affiche voor een festival ontwerpen. Daarna moeten ze die affiche gaan voorstellen om aan sponsorgeld voor hun festival te geraken. Wat er op die affiche moet staan is: * Een festivalnaam * Ruimte om de namen van de groepen te plaatsen * 2 kolommen om de namen van de groepen te verdelen op 2 podia's. Diegene met de beste voorstelling krijgt als hoofdsponsor Humo. De tweede beste voorstelling krijgt als hoofdsponsor TMF, de derde Belgacom en de vierde Seat. Om het kwartier krijgt men van zijn hoofdsponsor geld om een wei en groepen aan te kopen. *Humo:10.000 Euro/kwartier *TMF:9.000 Euro/kwartier *Belgacom: 8.000 Euro:kwartier *Seat:7.000 Euro/kwartier Men kan natuurlijk ook nog geld bijverdienen door opdrachten voor de hoofdsponsor uit te voeren. De bedoeling is dat er op het einde van het spel 20 artiestennamen prijken op de affiche en dat je natuurlijk ook een festivalweide hebt aangekocht. Er is ook een rode draad in het spel: men moet per groep om ter snelste een tent recht zetten. Degene die dit het snelste kan, krijgt al direct een groep naar keuze op z'n affiche. Degene die het meeste namen en de mooiste festivalwei heeft op het einde van het spel, mag zich een krak in het vak noemen. LET'S ROCK, BABY !!!!!!!

    Opmerkingen

    zie dat je genoeg opdrachten verzint voor de verschillende hoofdsponsors.

    van Tom Cools, KG/0409, St-Michiel Oevel, Westerlo