Skip to main content

Bovennatuurlijke mini oorlog

een spel van Kazou Limburg
een spel van Kazou Limburg

Over het spel

  • ongeveer 2 uur
  • 12 tot 60 spelers, 9 tot 18 jaar
  • buiten (grasveld, grote ruimte)

Benodigdheden

- Armbanden, kettingen, ringen - 2 dobbelstenen - 3 lippensitften - 3 flesjes - 6 kegeltjes/potjes - 3 bekertjes - Kan water - 3 pennen - 1 bal - touw

Uitleg

Doel:

Tovenaars: Vrede te hebben in de bovennatuurlijke wereld

Weerwolven: Alle vampiers te vermoorden

Vampiers: Alle weerwolven te vermoorden

 

Spel:

De Weerwolven en Vampiers hebben al eeuwen oorlog. En de tovenaars zijn dit beu en willen dat er vrede is.

 

Er wordt in het midden armbanden, kettingen en ringen gelegd. De gasten mogen hier iets uit kiezen dit bepaald ook in welke groep ze zitten.

Ring = tovenaar

Ketting = Vampier

Armband = Weerwolf

 

De groepen gaan nu bij elkaar staan en iedere groep kiest een leider (om de 15 minuten verandert dit. Niemand kan 2 keer leider zijn (tenzij iedereen al is geweest)

De leiders doen niet mee met de basis spelen en hebben een ander spel.

 

Spel Weerwolven en Vampiers:

De weerwolven en Vampiers staan ieder in een veld, er wordt een bal in de lucht gegooid en degene die hem te pakken krijgt mag beginnen. De grope mag iemand doden van de andere groep, ze bespreken eerst wie. Als ze weten we zeggen ze dood en dan de naam van iemand. Als de andere groep de bal te pakken krijgt gebeurt er niets, valt de bal op de grond is die persoon dood en gaat hij uit het veld. Nu mag de andere groep gooien. Ze kunnen iemand doden of iemand van hun eigen groep tot leven roepen. Dit doen ze door leven en dan de naam van de persoon die ze willen laten leven. Als de bal gevangen wordt gebeurt er niets, als de bal valt mag de persoon terug het veld op.

 

Spel Tovenaars:

De tovenaars gooien om de beurt met een dobbelsteen.

1: Een weerwolf gaat dood; Door hun magie is er per ongelijk een weerwolf gestorven. (de tovenaar eider kiest wie)

2: Het is gelukt! Er is 5 minuten vrede, iedereen (ook de 3 leiders) speelt samen een spel.

3: Een vampier gaat dood; Door hun magie is er per ongelijk een vampier gestorven. (de tovenaar leider kiest wie)

4: De tovenaars spelen een spel, afhankelijk van de uitkomst sterft er een tovenaar, vampier en weerwolf of is er 5 minuten vrede met een spel.

5: Een tovenaar gaat dood

6: Een tovenaar komt tot leven

 

Spel leiders:

Zij spelen allemaal kleine spelletjes tegen elkaar. Degene die wint krijgt x-aantal zetten.

 

Extra info spel:

Alle groepen krijgen 40 zetten op het begin.

 

Wat als er een groep dood is?

Als alle vampiers dood zijn gaat de vampier leider het veld op met 2 andere die hij/zij mag kiezen. Aangezien er dan geen leider meer is, gelden alle zetten die de tovenaar leider wint zowel voor de vampiers als voor de tovenaars.

Het zelfde geld voor de weerwolven$.

Als alle Tovenaars dood zijn mag de leider nog 1 keer gooien. Als dit geen 4, 5 of 6 is worden de tovenaars verdeeld over de vampiers en weerwolven en spelen ze tot dat er 1 groep volledig dood is.

Als er 4, 5 of 6 wordt gegooid komen er 2 tovenaars terug tot leven. (de Tovenaar leider kiest welke 2)

 

Einde spel:

De tovenaars winnen als er 30 minuten vrede is geweest; (kan verlengt worden)

De vampiers winnen als alle Weerwolven dood zijn (ook de leider)

De weerwolven winnen als alle Vampiers dood zijn (ook de leider)

 

Spelen:

  1. Leiders: (ze kunnen iedere keer gebruikt worden)
  • Drink zo snel mogelijk een bekertje water leeg en zet het op je hoofd, 10 zetten
  • Loop van punt A tot punt B, 10 zetten
  • Schoenen petanque, 15 zetten
  • Flespoepen, 30 zetten
  • Hanen gevecht, 10 zetten
  • Drink een bekertje leeg met een gestrekte arm zonder te morsen, 15 zetten
  • Verspringen, 20 zetten
  • Doe zo netjes mogelijk je lippen met lippen stift, 20 zetten
  • Benen worden vastgebonden, zo snel mogelijk van punt A tot punt B springen, 10 zetten
  • Maak een kleren ketting van 5 meter (mag eventueel hulp vragen aan groepsleden), 10 zetten
  • Maak een slinger van 2 meter van aanelkaar geknoopte grassprietjes, 20 zetten
  • Er wordt een stukje veld afgebakend en ze moeten elkaar daar uit proberen te duwen, 15 zetten
  • Probeer iemand 10 seconden op de grond te houden. (als 1 iemand uit is gaat het nog tussen de andere twee), 30 zetten
  • Krokodillen gevecht, 10 zetten
  • Zo lang mogelijk plankhouding, 30 zetten
  • Muur zitten, 30 zetten
  • Geblinddoekt tot naar de moni gaan, 10 zetten

 

  1. Vrede: (staat alemaal in het boekje creadief/melodief)
  • Blind in groep tot 20 tellen
  • Tik tak boem
  • Dirigentje
  • Handje klap (gekruist handen en dan tikken)
  • Levende knoop ontwarren
  • Moordenaar en detective
  • Zwarte weduwe
  • Knuffelcatch
  • Zin door fluisteren
  • 2 is te weinig, 3 is te veel
  • Ratten en raven
  • Tien bal (in de 3 groepen)
  • Tussen vriend en vijand