Skip to main content

Win de KLJ Trofee!

Heb je een fantastisch ledenwerving-, ledenbinding- of leidingsbindingsactie gedaan? Dan verdient dat een prijs! Elk jaar worden 5 regionale kampioenen en 1 nationaal kampioen per thema verkozen. Je originele initiatief wordt nadien ook gedeeld met alle KLJ’s van het hele land.

Heb je een fantastisch ledenwerving-, ledenbinding- of leidingsbindingsactie gedaan? Dan verdient dat een prijs! Elk jaar worden 5 regionale kampioenen en 1 nationaal kampioen per thema verkozen. Je originele initiatief wordt nadien ook gedeeld met alle KLJ’s van het hele land.

De prijzen

De KLJ-trofee is een nationale wedstrijd met regionale voorrondes. Op regionaal niveau wordt een zilveren trofee uitgereikt aan de winnaar en een bronzen aan de opvolger. De regionaal kampioen gaat door naar de nationale wedstrijd. Daar wordt de nationaal kampioen beloont met een gouden KLJ-trofee. Dus er zijn volgende prijzen in de wacht te slepen:

  • Eén gouden KLJ-trofee per thema (= 3 gouden trofeeën)
    • Beste nationale KLJ-ledenwervingsactie
    • Beste nationale KLJ-ledenbindingsactie
    • Beste nationale KLJ-leidingsbindingsactie
  • Eén zilveren KLJ-trofee per regio per thema (= 15 zilveren trofeeën)
    • Beste regionale KLJ-ledenwervingsactie
    • Beste regionale KLJ-ledenbindingsactie
    • Beste regionale KLJ-leidingsbindingsactie
       
  • Eén bronzen KLJ-trofee per regio per thema (= 15 bronzen trofeeën)
    • Opvolger regionale KLJ-ledenwervingsactie
    • Opvolger regionale KLJ-ledenbindingsactie
    • Opvolger regionale KLJ-leidingsbindingsactie

Dit wil zeggen dat er in totaal zo'n 33 (!) prijzen in de wacht te slepen zijn!

Hoe scoor je punten?

Hoe worden de punten verdeeld?

Regionaal:

  1. Elk Regionaal Bestuurslid geeft de ingestuurde acties per kernwoord (zie verder) een punt op 6.
  2. De punten worden opgeteld en de acties met de meeste punten verdienen de zilveren of bronzen KLJ-trofee in hun regio

 

Nationaal:

  1. Elk Regionaal Bestuur rankt de 5 regionale kampioenen van 1 (minst goed) tot 5 (best)
  2. De regionale en nationale werkgroepen ranken de 5 regionale kampioenen van 1 (minst goed) tot 5 (best)
  3. Alle regionale kamioenen verschijnen in een fotomap op Facebook. Op basis van de vind-ik-leuks worden de acties gerankt van 1 (minst likes) tot 5 (meest likes)
  4. Op basis van de punten van het Regionaal Bestuur, de werkgroepen en de vind-ik-leuks op Facebook wordt de winnaar gekozen. Hierbij tellen de punten van het Regionaal Bestuur en de werkgroepen voor 2/5e van het eindtotaal en de scores via Facebook voor 1/5e.

Kernwoorden ledenwerving

Elk regiobestuur mag punten geven op 9 criteria. Is je actie voldoende … 

  • Herkenbaar: Het is in één oogopslag duidelijk dat deze communicatie van KLJ komt.
  • Kwalitatief: Mooi en verzorgd communicatiemateriaal straalt inzet uit.
  • Persoonlijk: Mensen worden persoonlijk aangesproken.
  • Samenhangend: Al de onderdelen van de campagne vormen een mooi samenhangend geheel.
  • Klaar en duidelijk: De boodschap is duidelijk, kort en bondig voor de juiste doelgroep: wie, wat, waar, wanneer, waarom.
  • Hip en trendy: De campagne is eigentijds, gedurfd, aantrekkelijk, grappig, actueel ...
  • Leeftijdsgericht: Je campagne is aangepast aan de leeftijdsgroep en de ouders ervan.
  • Goed gepland: De verschillende onderdelen van de campagne hebben een slimme timing.
  • Opvallend: Wat in het oog springt, mysterieus is … wordt opgemerkt tussen alle andere boodschappen die kinderen en hun ouders krijgen.

Kernwoorden ledenbinding

Elk regiobestuur mag punten geven op 8 criteria.

  • Worden aanwezigheden opgevolgd op een leuke en originele manier?

  • Wordt een ‘doorloper’ gebruikt gedurende verschillende weken?

  • Is er oog voor een hechte groepssfeer?

  • Krijgen leden inspraak?

  • Krijgen leden verantwoordelijkheid met de nodige ondersteuning?

  • Worden leden in de watten gelegd met een verwenactie?

  • Is er aandacht voor contact met de ouders?

  • Is de actie gericht op de juiste leeftijd(en)?

Kernwoorden leidingsbinding

Elk regiobestuur mag punten geven op 7 criteria. 

  • Wordt een ‘doorloper’ gebruikt gedurende verschillende weken?

  • Is er oog voor een hechte groepssfeer?

  • Krijgen leid(st)ers inspraak?

  • Worden leid(st)ers in de watten gelegd met een verwenactie?

  • Is er oog voor ‘gewoon’ gezellig samenzijn voor de leidingsploeg?

  • Is er aandacht voor de nieuwkomers onder de leiding?

  • Wordt de juiste leid(st)er ingezet in de juiste functie?

KLJ-trofee '19-'20 in de wacht slepen?

Stuur je ledenwervingsactie(s), ledenbindingsactie(s) en/of leidingsbindingsactie(s) in die je deed tussen 1 januari en 31 december 2019.
Dit kunnen dus inderdaad werving- en bindingsacties zijn uit het vorige werkjaar!

Vul het formulier in en win de KLJ-trofee!

Wij gaan ervoor!

Zoveel inspiratie!

In de bundels van de voorbije jaren vind je tal van leuke voorbeelden om te werken aan je ledenbinding en ledenwerving. Probeer de ideeën uit in jouw dorp, of verzin een variatie die bij jullie past!

Site by Wieni