Skip to main content

Win de KLJ Trofee!

Elk jaar kan je bijzondere actie voor ledenwerving of ledenbinding de KLJ Trofee (vroeger Gouden  Knor) winnen. Een pluim op jullie hoed om keifier op te zijn, én eeuwige roem! Je originele initiatief wordt dan gedeeld met alle KLJ’s van het hele land (en misschien zelfs andere jeugdbewegingen).
 

Elk jaar kan je bijzondere actie voor ledenwerving of ledenbinding de KLJ Trofee (vroeger Gouden  Knor) winnen. Een pluim op jullie hoed om keifier op te zijn, én eeuwige roem! Je originele initiatief wordt dan gedeeld met alle KLJ’s van het hele land (en misschien zelfs andere jeugdbewegingen).
 

De prijzen

  • Drie gouden medailles
    • Beste nationale KLJ-ledenwervingsactie
    • Beste nationale KLJ-ledenbindingsactie
    • Beste KLJ-leidingsbindingsactie

 

  • Zilveren en bronzen medaille per regio
    • Voor ledenwervingsactie
    • Voor ledenbindingsactie
    • Voor leidingsbindingactie

Ledenwerving: hoe scoor je punten?

Elk regiobestuur mag punten geven op 9 criteria. Is je actie voldoende … ?

  • Herkenbaar: Het is in één oogopslag duidelijk dat deze communicatie van KLJ komt.
  • Kwalitatief: Mooi en verzorgd communicatiemateriaal straalt inzet uit.
  • Persoonlijk: Mensen worden persoonlijk aangesproken.
  • Samenhangend: Al de onderdelen van de campagne vormen een mooi samenhangend geheel.
  • Klaar en duidelijk: De boodschap is duidelijk, kort en bondig voor de juiste doelgroep: wie, wat, waar, wanneer, waarom.
  • Hip en trendy: De campagne is eigentijds, gedurfd, aantrekkelijk, grappig, actueel ...
  • Leeftijdsgericht: Je campagne is aangepast aan de leeftijdsgroep en de ouders ervan.
  • Goed gepland: De verschillende onderdelen van de campagne hebben een slimme timing.
  • Opvallend: Wat in het oog springt, mysterieus is … wordt opgemerkt tussen alle andere boodschappen die kinderen en hun ouders krijgen.

Ledenbinding: hoe scoor je punten?

Elk regiobestuur mag punten geven op 8 criteria.

Leidingsbinding: hoe scoor je punten?

Elk regiobestuur mag punten geven op 7 criteria.  Vier daarvan zijn dezelfde als voor de ledenbindingsacties:

  • Wordt een ‘doorloper’ gebruikt gedurende verschillende weken?

  • Is er oog voor een hechte groepssfeer?

  • Krijgen leid(st)ers inspraak?

  • Worden leid(st)ers in de watten gelegd met een verwenactie?

Daaraan worden drie specifieke criteria toegevoegd:

  • Is er oog voor ‘gewoon’ gezellig samenzijn voor de leidingsploeg?

  • Is er aandacht voor de nieuwkomers onder de leiding?

  • Wordt de juiste leid(st)er ingezet in de juiste functie?

KLJ-trofee '18-'19 in de wacht slepen?

Stuur je ledenwervingsactie(s), ledenbindingsactie(s) en/of leidingsbindingsactie(s) in die je deed tussen 1 januari en 31 december 2018.
Dit kunnen dus inderdaad werving- en bindingsacties zijn uit het vorige werkjaar!

Inzenden doe je als volgt:

  • Download het sjabloon
  • Pas de naam aan en vul het sjabloon in met jouw actie
  • Verstuur je ingevulde sjabloon + minstens 3 foto’s van meer dan 1 MB vóór 1 januari 2019. Opgelet, stuur de foto's apart door en voeg deze niet toe in het sjabloon. 
  • Versturen doe je naar jullie eigen regionaal emailadres:
  •  Wacht vol spanning tot februari, dan weet je of je regionaal (bronzen of zilveren trofee) in de prijzen viel.
  • In maart worden de nationale winnaars bekend gemaakt, zij krijgen de gouden trofee.

Bij elke prijs is een leuk aandenken en cadeau voorzien!

Zoveel inspiratie!

In de bundels van de voorbije jaren vind je tal van leuke voorbeelden om te werken aan je ledenbinding en ledenwerving. Probeer de ideeën uit in jouw dorp, of verzin een variatie die bij jullie past!

Site by Wieni