Skip to main content

Win de KLJ Trofee!

Elk jaar kan je bijzondere actie voor ledenwerving of ledenbinding de KLJ Trofee (vroeger Gouden  Knor) winnen. Een pluim op jullie hoed om keifier op te zijn, én eeuwige roem! Je originele initiatief wordt dan gedeeld met alle KLJ’s van het hele land (en misschien zelfs andere jeugdbewegingen).
 

Elk jaar kan je bijzondere actie voor ledenwerving of ledenbinding de KLJ Trofee (vroeger Gouden  Knor) winnen. Een pluim op jullie hoed om keifier op te zijn, én eeuwige roem! Je originele initiatief wordt dan gedeeld met alle KLJ’s van het hele land (en misschien zelfs andere jeugdbewegingen).
 

Voor welke prijs kun je inschrijven?

Er zijn heel wat prijzen: drie gouden medailles (een voor de beste nationale KLJ-ledenwervingsactie, een voor de beste nationale KLJ-ledenbindingsactie en een voor de beste KLJ-leidingsbindingsactie) en een zilveren en bronzen medaille per regio.

Ledenwerving: hoe wordt de winnaar gekozen? Hoe scoor je punten?

Elk regiobestuur mag punten geven op 9 criteria. Is je actie voldoende … ?

  • Herkenbaar: Het is in één oogopslag duidelijk dat deze communicatie van KLJ komt.
  • Kwalitatief: Mooi en verzorgd communicatiemateriaal straalt inzet uit.
  • Persoonlijk: Mensen worden persoonlijk aangesproken.
  • Samenhangend: Al de onderdelen van de campagne vormen een mooi samenhangend geheel.
  • Klaar en duidelijk: De boodschap is duidelijk, kort en bondig voor de juiste doelgroep: wie, wat, waar, wanneer, waarom.
  • Hip en trendy: De campagne is eigentijds, gedurfd, aantrekkelijk, grappig, actueel ...
  • Leeftijdsgericht: Je campagne is aangepast aan de leeftijdsgroep en de ouders ervan.
  • Goed gepland: De verschillende onderdelen van de campagne hebben een slimme timing.
  • Opvallend: Wat in het oog springt, mysterieus is … wordt opgemerkt tussen alle andere boodschappen die kinderen en hun ouders krijgen.

Ledenbinding: hoe wordt de winnaar gekozen? Hoe scoor je punten?

Elk regiobestuur mag punten geven op 8 criteria.

Leidingsbinding: hoe wordt de winnaar gekozen? Hoe scoor je punten?

Elk regiobestuur mag punten geven op 7 criteria.  Vier daarvan zijn dezelfde als voor de ledenbindingsacties:

  • Wordt een ‘doorloper’ gebruikt gedurende verschillende weken?

  • Is er oog voor een hechte groepssfeer?

  • Krijgen leid(st)ers inspraak?

  • Worden leid(st)ers in de watten gelegd met een verwenactie?

Daaraan worden drie specifieke criteria toegevoegd:

  • Is er oog voor ‘gewoon’ gezellig samenzijn voor de leidingsploeg?

  • Is er aandacht voor de nieuwkomers onder de leiding?

  • Wordt de juiste leid(st)er ingezet in de juiste functie?

Zin om de KLJ-trofee 2017 in de wacht te slepen?

  1. Download het sjabloon
  2. Pas de naam aan en vul het sjabloon aan met jouw actie
  3. Ga op zoek naar minstens 3 foto's van meer dan 1 MB die je actie duidelijk maken.
  4. Verstuur je ingevulde sjabloon + je foto's vóór 1 januari 2018 naar jullie eigen regionale e-mailadres. (Opgelet, de foto's voeg je niet toe in het document maar verstuur je apart!)
  5.  Wacht vol spanning tot februari! Dan worden de regionale winnaars bekend gemaakt. Voor de nationale winnaars is het wachten tot maart.

Zoveel inspiratie!

In de bundels van de voorbije jaren vind je tal van leuke voorbeelden om te werken aan je ledenbinding en ledenwerving. Probeer de ideeën uit in jouw dorp, of verzin een variatie die bij jullie past!
 

Site by Wieni