Skip to main content

We geven jouw online ledenwervingscampagne een boost!

Het nieuwe werkjaar staat voor de deur. De ledenwerving zal anders moeten verlopen dan we gewend zijn. Meer dan ooit zal digitale promo voor je startdag erg belangrijk zijn en daar willen wij bij helpen!

Corona en het nieuwe werkjaar

Meer informatie

Wat krijg je precies?

Om je online ledenwervingscampagne een boost te geven, betalen we per afdeling eenmalig 20 euro aan advertentiebudget terug. Het is de bedoeling dat je dit budget expliciet gebruikt voor ledenwerving en de promotie van je startdag. Promotie van bijvoorbeeld een fietstocht zal niet terugbetaald worden.

Hoe krijg je jouw advertentiebudget?

In eerste instantie zal je zelf je 20 euro moeten uitgeven. Nadien stuur je jouw factuur op naar KLJ en zorgen wij ervoor dat je jouw geld terugkrijgt! Hieronder krijg je tips over het maken van de advertentie.

Je facturen kan je terugvinden in de advertentiebeheerder van Facebook. Daar kan je ook je promotie eventueel stopzetten. Linksboven kan je op 9 puntjes drukken, nadien op 'facturering'. Daar kan je de nodige facturen downloaden. Je stuurt de facturen op naar communicatie@klj.be en nadien krijg je van ons 20 euro.

Hoe maak je een goede advertentie?

Adverteren via Facebook en Instagram kan best ingewikkeld zijn. Ben je er zelf vaak mee bezig en weet je er veel van? Leef je gerust uit! Is het de eerste keer dat je zoiets onderneemt? Dan geven wij de makkelijkste manier om een evenement of post te promoten. 

1. Ga naar je Facebookpagina

Zorg ervoor dat je beheerder bent van je pagina. Enkel zo kan je een bericht promoten.

2. Zoek het bericht dat je wil promoten

Wij werken hier met een reeds gemaakt bericht of evenement. Het is dus belangrijk dat het bericht dat je wilt promoten al eens gepost is op je pagina. Let op! Advertentiebudget werkt enkel als je een goed bericht promoot. Zorg dus voor een goede post en copy erbij. Een mooie afbeelding of foto, met een KLJ-logo erop en niet te veel tekst op de afbeelding. Liefst is de copy ook kort en verwijs je naar een webpagina met meer informatie.

3. Selecteer Bericht promoten

Je vindt dit linksonder in je bericht. 

4. Voer de informatie voor je advertentie in

We gebruiken automatisch afbeeldingen en tekst uit je bericht, maar je kan de volgende details kiezen:

  • Doelstelling: Naargelang het soort post je wil promoten, zullen hier verschillende zaken staan. Kies voor meer betrokkenheid of interesse vergroten.

  • Doelgroep: Je zal zelf een doelgroep moeten maken. Klik dus naast 'Mensen die je kiest via targeting' op 'bewerken'. Hier kan je zelf aanduiden wie je advertentie bereikt. Wil je +16'ers bereiken? Dan bepaal je de leeftijd en de locatie. Wil je ouders van -16'ers bereiken? Dan selecteer je bijvoorbeeld mannen en vrouwen tussen 28 en 50 jaar die in je gemeente wonen. Als je nadien op 'suggesties' drukt kan je ook kiezen voor mensen met kinderen. Onderaan zal je zien hoeveel mensen je bereikt.

  • Looptijd: Kies een aantal dagen waarin je wil promoten. Je zal zien dat je geschat aantal te bereiken mensen zal veranderen en ook je uitgave per dag.

 

  • Totale budget: hier kan je aanduiden hoeveel geld je wil spenderen. 20 euro krijg je dus al van ons, maar wil je meer uitgeven dan kan dat natuurlijk ook. Met 20 euro verschijn je best al bij veel mensen. Je hoeft dus geen honderden euro's te spenderen aan online promotie.

  • Betalingsmethode: Controleer je betalingsmethode.

5. Wanneer je klaar bent, selecteer je 'Promoten'

Je advertentie begint te lopen. Je betaalt enkel voor de dagen waarin er gepromoot is. Je kan dus ook je campagne stopzetten als je merkt dat het niet zo vlot loopt en je je budget liever aan een andere promotie spendeert.

Heb je hier nog vragen rond?

Contacteer ons!